مزایای دستگاه بویلر بخار تمیز دابو صنعت چیست

مولد یا بویلر بخار تمیز شرکت دابو صنعت مدل DS-HE-CS، به منظور تولید بخار تمیز و خالص، عاری از انواع مواد مضر و ناخالصی ها طراحی و ساخته می شود. این بویلرها دارای انواع آب داغ، روغن داغ و بخار می باشند.

مولدهای بخار تمیز دابو صنعت

بخار تمیز چیست

در تولید کالاهای خاص مانند مواد غذایی و دارویی،کیفیت بخار مورد استفاده اهمیت ویژه ای دارد. این بخار باید عاری از هر گونه رسوبات، مواد محلول و انواع آلاینده ها باشد.
بر اساس آزمایش های انجام گرفته بخار حاصل از جوشیدن آب مقطر نیز، بخار تمیز نمی باشد. بنابراین بایستی تمامی مراحل تولید بخار تمیز از جمله منبع آب، تمامی مراحل تولید و توزیع بخار و فرآیند استفاده از بخار با کیفیت بالا و کنترل شده انجام گیرد.

عوامل موثر بر کیفیت بخار

  1. کیفیت آب ورودی به بویلر
  2. تجهیزات تولید بخار
  3. لوله کشی و دریچه های تولید بخار

معمولا آب ورودی به بویلرها و پکیج دیواری ویز من با انجام عملیات سختی گیری و از بین بردن فلزات سنگین محلول در آب از جمله منیزیم و کلسیم، اصطلاحا به آب نرم تبدیل می شوند. اما با این وجود مقداری از این یون ها همچنان در آب باقی می مانند. همچنین آب ورودی به بویلرها ممکن است حاوی گازهای اکسیژن و دی اکسید کربن و آلودگی های ناشی از پوشش های محافظتی و لوله کشی دیگ ها باشند.

بویلر بخار تمیز مواد غذایی

انواع بخار از لحاظ سطح کیفیت آن

  • بخار معمولی (Plant Steam): برای مواردی که ناخالصی موجود در بخار مشکلی ایجاد نمی کند مورد استفاده قرار می گیرند.
  • بخار تصفیه شده (Filtered Steam): این نوع از بخار، قبل از استفاده تصفیه شده و معمولا در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • بخار تمیز و خالص (Clean & Pure Steam): بالاترین سطح کیفیت بخار بوده و این بخارها عاری از هرگونه ناخالصی و آلودگی می باشند.

تولید بخار تمیز و خالص

آب ورودی به بویلرهای بخار تمیز معمولا ابتدا توسط سیستم اسمز معکوس تصفیه می شوند. در ساخت قسمت هایی از ایم بویلرها که با آب یا بخار در تماس هستند از فولاد ضد زنگ استفاده می گردد. همچنین کیفیت آب ورودی را می توان با استفاده از فیلترهای کربن اکتیو و اشعه UV افزایش داد.در برخی از موارد برای تویلد بخار خالص، حذف مواد شیمیایی و میکروارگانیسم ها نیز اهمیت دارد.

بویلر بخار تمیز و خالص مولد بخار تمیز و خالص

کاربردهای بخار تمیز و خالص

در حال حاضر از بخارهای تمیز و خالص در موارد مختلفی از جمله صنایع غذایی و نوشیدنی، صنایع دارویی، آزمایشگاه ها، صنایع آرایشی، انتقال خون، حلال تزریق، استریلیزاسیون در بیمارستان ها (SIP) و فرآیندهای گرمایش مستقیم که باید بخار مورد استفاده در آن ها کیفیت بالایی داشته باشد، مورد استفاده قرار می گیرند.

مولد بخار خالص دستگاه تولید بخار خالص

مزایای بویلر بخار تمیز دابو صنعت

ویژگی ها و مزایای بویلرها یا مولدهای بخار تمیز شرکت دابو صنعت عبارتند از:

  • قابلیت تولید بخار تمیز بر اساس استاندارد HTM2031
  • مجهز به سیستم های کنترلی مناسب
  • قابلیت کنترل فشار بخار و آب به وسیله پنل کنترل
  • استفاده از فولاد زنگ نزن برای ساخت قسمت های در تماس با بخار
  • قابلیت ارائه به صورت کاملا مونتاژ شده و نصب شده بر روی شاسی مناسب
  • طراحی و ساخت دستگاه بر اساس استانداردهای EN285

مشخصات فنی مولد بخار تمیز دابوصنعت

  • دارای ظرفیت های متنوع از 250 تا 3800 کیلوگرم بر ساعت
  • سوخت مصرفی: آب داغ، بخار و یا روغن داغ
  • برق ورودی مورد نیاز: برق 380 ولت 3 فاز با فرکانس 50 هرتز

بویلر بخار تمیز دابو صنعت

فروش انواع بویلرها و مولدهای بخار تمیز

انواع بویلرهای مولد و پکیج زمینی دوگانه سوز بخار تمیز و خالص با کیفیت بالا و با بهترین قیمت توسط شرکت ما به فروش می رسند. شما می توانید جهت خرید انواع دیگ های بخار و آب گرم و همچنین سایر انواع بویلرها با بهترین و مناسب ترین قیمت با ما تماس بگیرید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما