عوامل موثر در قیمت بویلرهای بخار

قیمت نهایی بویلرهای بخار به عوامل و پارامترهای مختلفی وابسته است. در ادامه برخی از این عوامل را بررسی کرده و با تاثیر آن ها در قیمت تمام شده بویلر بخار بیشتر آشنا خواهیم شد. همچنین با بهترین و آسان ترین روش ثبت سفارش و خرید انواع بویلرها یا دیگ های بخار با مناسب ترین قیمت آشنا می شویم.

قیمت بویلرهای بخار

خرید بویلر بخار

عوامل موثر در قیمت بویلرهای بخار

  • کاربرد و ظرفیت بویلر بخار

کاملا واضح است که عامل اصلی تعیین کننده قیمت بویلر بخار، نوع کاربرد و ظرفیت آن می باشد. هر چه که میزان ظرفیت تولید بخار بویلر افزایش یابد موجب افزایش قیمت آن نیز می گردد. در نتیجه ابتدا باید میزان ظرفیت مناسب و بهینه بویلر بخار برای کاربرد مورد نظر به صورت دقیق محاسبه گردد.

  • استانداردهای بویلر بخار

اولین پارامتر و عامل مهم در انتخاب بویلر بخار، استاندارد بودن آن است. در حال حاضر رعایت استاندارد ملی دیگ های بخار به شماره 4231 اجباری می باشد.
بویلر یا دیگ بخار استاندارد، باید علاوه بر پلاک استاندارد دارای دفترچه بازرسی فنی نیز باشد. دفترچه بازرسی فنی شامل نقشه های تایید شده بویلر، گواهی ورق ها و لوله های استفاده شده، گواهی نامه جوشکاران، WPS و PQR جوشکاری، تست های جین تولید، تست های سرد و گرم بویلر و غیره می باشد.

  • راندمان و مصرف انرژی بویلر بخار

به نسبت انرژی تولید شده توسط سیستم به انرژی ورودی به سیستم بویلر، راندمان بویلر بخار، گفته می شود. بنابراین واضح است که هرچقدر که راندمان یک بویلر پایین تر باشد، میزان سوخت بیشتری به منظور دستیابی به یک مقدار ثابت بخار، مورد نیاز است. با وجود این که قیمت یک بویلر بخار با راندمان بالاتر، بیشتر از یک بویلر بخار با راندمان پایین تر است، اما با توجه به قیمت گاز و گازوئیل، در صورت انجام سرمایه گذاری اولیه، این اختلاف قیمت در زمان کوتاهی جبران شده و سپس موجب کاهش هزینه ها می گردد.
از جمله عوامل موثر در راندمان بویلر بخار، ساختار و میزان سطح انتقال حرارت آن می باشد. همچنین با نصب اکونومایزر بر روی دودکش، می توان راندمان بویلر بخار را افزایش داد. به طور کلی هر چه سطح انتقال حرارت در کوره، محفظه برگشت و لوله های پاس دوم و سوم بیشتر باشد، دمای گازهای خروجی از دودکش کمتر خواهد بود و در نتیجه راندمان بویلر افزایش می یابد.
در حال حاضر برچسب انرژی دیگ های بخار توسط سازمان ملی استاندارد اجباری شده است که می تواند موجب بهبود راندمان دیگ های بخار گردد.

  • ظرفیت واقعی بویلر بخار

ظرفیت بویلر بخار عبارتست از میزان تولید بخار توسط بویلر در واحد زمان. یکی از عوامل موثر در قیمت و کارایی بویلرهای بخار، ظرفیت حقیقی آن ها می باشد. در حالت ایده آل ظرفیت بویلر باید به گونه ای باشد که با میزان 25 درصد خاموش بودن مشعل در واحد زمان، بخار مطابق ظرفیت مورد نظر تولید شود. زیرا در صورتی که مشعل به صورت دائم کار کند تا ظرفیت مورد نظر تامین شود، موجب استهلاک سریع بویلر و مشعل می گردد.

  • ایمنی بویلر بخار

اهمیت ایمنی در بویلرهای بخار بر کسی پوشیده نیست. انفجار بویلرهای بخار می تواند موجب بروز حادثه هایی از جمله تخریب ساختمان ها و تلفات جانی گردد در حالی که استفاده از بویلرهای بخار ایمن موجب آسودگی خاطر می شود. عوامل مختلفی در ایمنی بویلرهای بخار موثر است. به طور معمول با افزایش ظرفیت بویلر بخار، خطرات آن در صورت بروز حادثه افزایش می یابد.

  • جنس و ضخامت متریال بویلر بخار

جنس ورق و لوله های مصرفی در بویلرهای بخار در استاندارد مشخص شده است. ورق های مصرفی در دیگ های بخار باید از نوع آتش خوار DIN17155-17MN4 و لوله ها از نوع آتش خوار بدون درز و مطابق استاندارد DIN17175-ST35.8 باشند. لازم به ذکر است که حتی لوله های آتش خوار مطابق استاندرد و مشخصات ذکر شده با کیفیت ها و قیمت های مختلف در بازار موجود می باشند. به عنوان مثال قیمت و کیفیت لوله آتش خوار آلمانی و چینی قابل مقایسه نمی باشند. بنابراین خریداران باید بر متریال و گواهی نامه های مواد مصرفی نظارت مناسبی داشته باشند.
علاوه بر جنس، ضخامت ورق ها و لوله ها نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ضخامت ورق ها و لوله های بویلر بخار با توجه به ظرفیت و فشار کاری دیگ بخار در استاندارد مشحص گردیده است. کاهش ضخامت ورق ها و لوله ها علاوه بر کاهش طول عمر و مستهلک شدن سریع دیگ بخار، خطرات فراوانی را نیز در ایجاد می کند. در نتیجه توجه به وزن و ابعاد دیگ بخار توسط خریداران الزامی می باشد.

  • تجهیزات دیگ بخار

یکی از پارامترهای مهم و بسیار تاثیرگذار در قیمت بویلرهای بخار، تجهیزات آن می باشد. برخی از تجهیزات انواع بویلرهای بخار عبارتند از: مشعل، پمپ تغذیه، کنترل کننده ها، شیر تغذیه، شیر اطمینان، نشان دهنده های سطح آب، شیر اصلی خروج بخار، مانومترها، ترمومترها، پرشر سوئیچ ها، شیر تخلیه، تابلوی برق و غیره.
کارکرد صحیح تجهیزات بویلر بخار، موجب کارکرد بی وقفه و ایمن بویلر بخار می گردد. در صورتی که هر یک از این قطعات دچار مشکل گردد موجب بروز اختلال در بویلر و پروسه تولید می شود. همچنین برخی از این تجهیزات نقش مهمی در ایمنی بویلر دارند، به عنوان مثال در صورتی که عملکرد شیر اطمینان دچار مشکل گردد، می تواند موجب بروز انفجار و خسارت های مالی و حتی تلفات جانی گردد.
قیمت تجهیزات مرغوب موجب تاثیرگذاری روی قیمت کلی بویلر می شود اما می تواند عملکرد مطلوب و ایمن بویلر را تضمین کند. پیشنهاد می شود در زمان خرید به لیست دقیق تجهیزات و مارک آن ها توجه گردد.تجهیزات بویلرهای بخار

نحوه خرید انواع بویلر بخار با بهترین قیمت

شما می توانید جهت ثبت سفارش طراحی و ساخت بویلر و نیز خرید انواع بویلرهای بخار با بهترین و مناسب ترین قیمت با ما تماس بگیرید.

منبع: www.tahvieha.ir

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما